torsdag den 19. december 2013

Work smarter, not harder!


Dette slogan er en af mine mantraer, fordi jeg elsker at have intelligente løsninger.

Hvis man tænker over sin løsning vil du oftest spare en masse tid når du udvikler ny funktionalitet til kunden igen. Som udvikler skal man kunne være fremadsynet og kunne lave nogle intelligente løsninger der letter kundens arbejdsgange.
For nyligt har vi netop afsluttet et større projekt der har varet i flere år, men denne gang er blevet til noget. Eftersigende så har deres tidligere forsøg på at lave en ordentlig løsning slået fejl før i tiden inden jeg kom til firmaet, men nu har vi fået udviklet en alround god solid løsning der gør deres arbejde væsentligt bedre!
Der er meget høj grad af sikkerhed i form af historik, og versionering, ligeledes er det en gennemtestet løsning med en meget høj portion af unit tests. Vi dækker mange forskellige fronter og behov, både i deres daglige arbejde, men også organisatoriske såsom årlige styregruppemøder har vi sikret kvalitet og ensartethed.
Generelt er langt størstedelen af en triviel og meget meget besværlig arbejdsproces blevet digitaliseret så ting kan afprøves og testes inden det gennemføres, der kan opdeles i perioder for hvornår nogle data er gældende. Der er blevet skabt nye arbejdsmetoder der er automatiseret som effektificerer deres processer rigtigt mange steder i organisationen.

Jeg har fået stor ros for mine kompetencer til at løfte nogle opgaver, og være en proaktiv og innovativ udvikler omkring løsning af de løbende forbedringer og ideer som kunden naturligt kommer med en agil udviklingsprocess.
Jeg har bl.a. stået for unittest og implementering af kernen af tekstmotoren i dette projekt.
Da forretningen har en masse meget specifikke regler for hvordan ting skal fungere, er denne motor meget avanceret og meget svær at få løst på en pæn måde uden at hardkode alting i programmerne, men dette fik jeg løst. Dette gjorde også at sideløbende som kunden fandt problemer som de så efter vi lavede delleverancer som de ikke selv havde forudset, kunne vi nemt tilrette systemet og få det til at udføre det vi ønskede.

Det endte med at vi alle var ret stolte af vores leverance, og kunden var rigtigt rigtigt tilfreds da vi denne gang har leveret, og har leveret et praktstykke af et projekt der på så mange måder opfylder deres ønsker (og måske endda lidt til), samt at det allerede er forberedt til at de selv kan udvide systemet til flere formål som de ønsker det.
Det var en ren succes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst