onsdag den 4. december 2013

Er dit sd-kort dødt? Hvordan får du det gendannet?



Dengang jeg købte min Samsung Galaxy S3 købte jeg også et 32GB sd-kort til at opbevare data på.
Efter et par år med min nu aldrende Samsung Galaxy S3 skete der en fejl på mit kort som sagde den ikke kunne læse det før det var blevet formateret.
Det er en kendt fejl at hvis headeren bliver beskadiget så aner den ikke hvad der er på kortet og vil derfor formatere for at rette denne header. Det samme kan ske med en harddisk også.

Heldigvis for mig vidste jeg dette så ingen jeg formaterede kortet forsøgte jeg mig med om jeg ikke kunne redde mine data, og den fandt ikke så lidt endda. Tror faktisk alle mine data er reddet undtagen nogle få, og meget af det er nok også fordi jeg ikke kan lokalisere de data jeg ønsker.

Jeg brugte programmet Recuva som er gratis og virker helt perfekt!
Mange programmer siger de er gratis, og du skanner i en time efter dine data, og når du så trykker recover bliver du sendt til en side hvor du skal købe et plugin eller andet program til selve recovery-delen fordi det var kun den der scanner der er gratis. Dermed er det ikke gratis og du har lige spildt en masse tid.

Hvis jeg (gud forbyde det) nogensinde kommer i den situation igen, vil jeg helt sikkert bruge det igen for det virker virkeligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst