søndag den 5. august 2012

QR Codes - et stærkt værktøj i din markedsføring


QR kodes er jo ikke ligefrem noget revolutionerende da det efterhånden har været fremme rimeligt længe ligesom smart phones har fået deres indpas i verden - både den normale og digitale.
De gange jeg har set det været brugt har oftest været i blade hvor det giver et link til en video trailer eller deres side med nogle produkter og lign. eller konkurrence side.
Derfor er det selvfølgelig også det indtryk jeg har fået at QR kodes altid kun bruges til webadresser fordi det er det det er beregnet til og kan ikke andet.

Jeg har nu erfaret det ikke er tilfældet, og har fået øjnene op for hvor mange forskellige ting man rent faktisk kan få rigtigt mange forskellige brugbare ting ud af QR koder.

Du kan få det til at åbne en webadresse, lave en skabelon til en sms, e-mail, vCard og alle mulige andre enormt smarte ting. Og efter at have fået den AHA-oplevelse begynder denne forunderlige smarte lækre verden at vise sig så man kan se alle de forskellige ting man kan bruge det til.

Jeg startede med at lave en meget simpel hos prøvet http://qrcode.kaywa.com/ men efter at have set denne prøvede jeg http://www.qrstuff.com/ og her kan jeg jo få endnu flere muligheder både med udseende, men også hvad man kan få denne QR code til at gøre.

Det er noget jeg vil benytte langt mere end jeg har haft gjort førhen, for jeg kan kun se at det er enormt smart at levere som en ekstra service for at folk kan få gjort en masse smarte ting for en.

Et eksempel er at få vist min LinkedIn profil




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst