lørdag den 25. august 2012

Nye udfordringer til systemudvikleren Laurits West


Igennem noget tid har jeg ønsket at skifte arbejde (som C# udvikler).
Selve udvikler jobbet var godt nok, men problemet var at jeg selv synes jeg havde gjort en del succesfulde og værdifulde ting for firmaet og havde forventet at lønniveauet skulle hæves efter at have udført godt arbejde i et år til en god løn.
Dette var ikke tilfældet og generelt blev der ikke hævet noget overhovedet - ikke engang til at dække inflation så faktisk gik jeg ned i løn som i forvejen ikke var på forventeligt niveau. Havde forventet jeg nu havde været der et år at jeg ville komme længere op efter at have vist mit værd, men sådan var det ikke lige.
Efter at have udført et internt projekt der blev ret succesfuldt og hjalp en del på interne processer, have afholdt indlæg og foredrag for vores (Vallensbæk), Odense og Århus-afdelingen omkring nye teknologier såsom HTML5, CSS3 og andet, vidensdelt og gjort ret meget godt for firmaet forventede jeg at dette ville bære frugt. Specielt i betragtning af jeg havde fået et navn i firmaet som ham der havde styr på vores løsning til at finde de rette personer og ressourcer når nogle havde behov for hjælp, men også at når der var noget omkring HTML5 så kaldte de på Mister HTML5, som så var mig Laurits West.


Da vi modtog en mail omkring at der ikke ville være lønstigninger i år ville jeg tage en lille snak med min chef for at snakke på plads omkring det da jeg året før var gået ind med en løn under niveau og så efter at have vist mit værd forventet jeg ville stige - derfor ville jeg mindst op på niveau'et jeg burde have haft sidste år.
Desværre var min chef ikke enig og afviste efter lidt snak at forhøje mig med argumentation om at jeg ikke havde været nok hos kunder. Men jeg er ikke en grade der skal sælge mig selv (så ville jeg ikke brokke mig over min løn), så det måtte han tage med sine sælgere.
Vi kunne tage en snak om det om nogle måneder når jeg havde været noget tid i Sverige.

Fair nok, så jeg tænkte så smider jeg mit CV online på nogle jobportaler og ser hvad jeg så kan finde ud af. Måske der var nogle derude der mente en som mig og mine kompetencer og kvalifikationer var mere værd og kunne tilbyde mig nogle andre vilkår.

Det endte med jeg sendte en enkelt ansøgning, og resten var jobhunters og kontaktanmodninger fra CV jobdatabaser og jobbanker der kontaktede mig. Faktisk så meget så jeg til tider havde svært ved at følge med, men der er jo meget der skal spille ind for at man ikke træder ind i et nyt job som muligvis ikke var det man helt ønskede.

Men nu er jagten ovre, og måtte beklage til 3-4 lige efter som alle var med i løbet for at sige jeg havde nu skrevet kontrakt med et firma. Hver sted har jeg informeret om at jeg var i kontakt og samtale med andre steder så de vidste hvor stærkt det gik.

Så har jeg skiftet arbejde til at arbejde hos FDC (Forsikringens Data Center) i Ballerup. Her skal jeg være ASP.NET Webudvikler (med noget C# og noget VB.NET). Nu har jeg som sagt ikke nået ret meget mere end blive introduceret kort, og lige hilse på mine kolleger og kort forstå systemer og arbejdsgange - men det er allerede nu meget mere tiltalende end at skulle rejse til Sverige og bruge 1½ til 2 timers transport hver vej, hver dag, som interessetimer på at "elske" sit arbejde. Det kunne have været det var lidt mere motiverende hvis min chef og jeg kunne finde bare lidt et kompromis, men desværre ikke denne gang.

Jeg er glad for mit nye arbejde er omkring ASP.NET og webudvikling, og en SaaS-løsning med SCRUM, AJAX, og en god portion kundekontakt så glæder mig til at få nyt under neglene og blive udfordret og lære mere nyt.

Læs også mit næste indlæg om hvordan det at skulle sige op som normalt er en pernibel situation pludselig kan ende som en succesoplevelse og som noget positivt rygklap man bliver glad af.
Læs det her: http://csharpudvikler.blogspot.dk/2012/08/succes-fra-din-opsigelse.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst