mandag den 9. marts 2015

Jeg er så glad for Umbraco (C# .NET)


Efter lidt mere oplæring i Umbraco er jeg ved at blive endnu mere vild med det.
Jeg var ved at opbygge mit eget CMS hvor jeg kunne få min egen side til at holde styr på hvor længe jeg har erfaring med forskellige kompetencer, og hvor længe jeg har erfaring generelt.
Efter at have fået det basale på plads faldt det dog hurtigt til et fornuftigt niveau, da jeg kunne se jeg skulle udvikle fortrinsvis meget for at kunne vedligeholde det og ikke bare præsentere det. Det havde jeg ikke lige tid og overskud til efter at have overtaget "nyt" hus som også tog tid.
Efter at have haft et ønske om at lære Umbraco i lang tid, har jeg endeligt fået muligheden igennem en bekendt, og jeg bliver bare endnu mere glad når jeg kan se hvor nemt det er at knytte ting sammen i min model.
Lige nu har det stort set aldrig været nemmere for mig at rette tekster, billeder, opbygning af nye features, og få alt kædet sammen på en nem intuitiv måde. Det har jeg nu en nem måde at gøre på, og jeg kan nemt ændre de informationer og udtryk jeg vil komme ud med.
Fx er det utroligt nemt at knytte mine ansættelser, projekter, uddannelser sammen med mine kompetencer og derved måle hvor mange års erfaring jeg har med noget. Derudover bliver det ligeledes nemt på en ansættelse at vise hvilke kompetencer jeg har brugt og linke til dem, på samme måde som med projekter.

Det gør jeg kan migrere hele min håndlavede side over i Umbraco på meget kort tid i et andet design.
Siden bliver nu en one-pager som vil give dig alt den information du har i et flow og ikke på undersider, og derfor skal jeg have noget javascript til at sende dig til de sektioner på one-page-siden du nu har valgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst