tirsdag den 24. februar 2015

CSHARUDVIKLER.DK på ny platform - ASP.NET MVC (Umbraco)



C# udvikleren omligger nu CSHARPUDVIKLER.DK til en ny platform - nemlig Umbraco.
Den kører på ASP.NET MVC (C#), og det nyder jeg i fulde drag!
Jeg har sådan savnet C# og ASP.NET MVC er altid en fornøjelse at arbejde med.

Designmæssigt får den et skridt opad og bliver lidt mere spændende.
Funktionaliteten skal lige på plads, men automatiseringen er stadig intakt, og der er planer for videre udbyggelse.
Har igennem de sidste 2-3 år jo kørt med ASP.NET MVC og været meget glad for det, men Umbraco giver bare nogle friheder og muligheder jeg før selv skulle kode, som gør det en del nemmere. Det er helt klart et sted C# udvikleren vil udvikle sig og forbedre sig, for Umbraco er sku fedt at arbejde med.

Der skal lige dokumenteres lidt af den eksisterende platform, rettes lidt tekster, ændres billeder, og have alle data fra det gamle system over i det nye (og nok tilføje lidt flere), og have en håndtering af at mine url'er nu skal gå ned på siden ud fra url'en, fordi siden er blevet til en onepager.
Indtil videre er jeg meget godt tilfreds med hvordan den præsenterer det, og synes det ser godt ud, men må tiden så vise.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst