Efter at have set på http://schema.org/Person kunne jeg pludseligt nu se fordelen!
Det du gør er at strukturere dine data, således at google nu semantisk får beskrevet hvad dine data er.
Således kan du sikre dig at søgemaskiner forstår hvad dine data rent faktisk er.
Du kan beskrive at et felt er telefonnummer, eller at noget beskrevet er en webapplikation.
Det er for alvor noget der kan hjælpe søgemaskiner med at lade dig præsentere dine data pænere, fordi nu kan du pludseligt vise hvor mange stjerner et produkt har allerede på Google, eller andre ting.
Sådan kan du indlejre i din side at den nu ved hvad der på siden er dit brand, dit telefonnummer, navn, præsentationsnavn, og meget meget mere.
Du kan jo starte med at læse her omkring det: http://www.marcofolio.net/webdesign/html5_microdata_what_is_it_and_why_should_you_care_.html
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst